Publicaciones Representativas



Filloy, E.; Rojano, T.; Puig, L.: 2008, Educational Algebra. A Theoretical and Empirical Approach. Bishop, A.J (Ed.). Springer, N.Y.-USA.

Filloy, E.; Rojano, T.: 2007, Sentido (lógico) Numérico y Resolución de Problemas Aritmético-Algebraicos. Investigaciones en Educación Matemática: Pensamiento Numérico. En Encarnación Castro y José Lupiañez (Eds.). Universidad de Granada. España

Filloy, E.: 2006, Matemática Educativa, treinta años: una mirada fugaz, una mirada externa y comprensiva, una mirada actual. Aula XXI/Santillana. Filloy, E. (compilador). México

Filloy, E.: 2003, Matemática Educativa. Aspectos de la Investigación Actual. Fondo de Cultura Económica. Filloy, E. (Coordinador). México.

Filloy, E.: 1999, Aspectos Teóricos del álgebra Educativa. Colaboradores Rojano, T.; Puig, L.; Rubio, G. Grupo Editorial Iberoamérica. México.

Filloy, E y Rojano, T. y Rubio, G. 1996. Theorectical theses on the resolution of arithmeticas- algebraic problems. The use four methods. Kluwer. Academic Publisher United Kingdom.

Filloy, E y Lema, S. 1996. El teorema de Tales; significado y sentido en un sistema matemático de signos, en Investigaciones en Matemática Educativa. (Editor F. Hitt). Grupo Editorial Iberoamérica, México.

Filloy, E y Sutherland, R. 1996. Designing curricular for teaching and learning algebra. Alan, B. (ed.), International Handbook of Mathematics Education. Kluwer Academic Publisher. EUA.

Filloy, E.; Kieran, C.; Booker, G.; Vergnaud, G. y Wheeler, D. 1990. Cognitive processes involved in learning school algebra. Pearla, N. And Jeremy, K. (eds.), ICMI Study Series, Mathematics an cognition: a research synthesis by the international group for the psychology of mathematics education, Great Britain. Cambridge University Press. págs. 96-112.

Filloy, E y Rojano, T. 1989. Solving equations: The transition from arithmetic to algebra, For the Learning of Mathematics, Vol. 9, No. 2, págs. 19-25.

Filloy, E y Rojano, T. 1985. Obstructions to the acquisition of elemental algebraic concepts and teaching strategies. Psychology of Mathematics Education, Ninth International Conference, Utrecht, Holland. págs. 154-188.

Filloy, E y Rojano, T. 1984. From an arithmetical to an algebraic thought (A clinical study with 12-13 year olds). Proceedings of the Sixth Annual Meeting of Psychology of Mathematics Education-North American Chapter, Wisconsin University, Madison, EUA. págs. 51-56.


© Copyright 2019 Departamento de Matemática Educativa - Cinvestav, IPN
Av. Instituto Politécnico Nacional 2508, Col. San Pedro Zacatenco 07360
México, Ciudad de México
E-mail: matedu@cinvestav.mx Teléfonos: (52) + (55) - 57.47.38.15

Términos de Uso | Contacto