Publicaciones Representativas



Luis Moreno-Armella y Rubén Elizondo Ramírez. La geometría al encuentro de aprendizaje. Revista Educación Matemática 2017 29(1): 9-36. 2448-7821

Santos-Trigo, M. & Moreno-Armella, L (2016). The Use of Digital Technology to Frame and Foster Learners. Problem-Solving 2 Experiences. En P. Felmer et al. (eds.), Posing and Solving Mathematical Problems, Research in Mathematics Education, Springer-Verlag, DOI 10.1007/978-3-319-28023-3_12.

Santos-Trigo, M., Moreno-Armella, L., Camacho, M. (2016). Problem solving and the use of digital technologies within the Mathematical Working Space Framework. ZDM, The International Journal of Mathematics Education. DOI 10.1007/s11858-016-0757-0.

Moreno-Armella, L., Santos-Trigo, M. (2016). The use of Digital Technology in Mathematical Practices: Reconciling Traditional and Emerging Approaches. En L. English & D. Kirshner (eds.), Handbook of International Research in Mathematics Education, 3rd Edition: pp.595-616, Taylos and Francis.

Hegedus S., Moreno-Armella, L. (2014). Information and Communication Technology (ICT) Affordances in Mathematics Education. In: Lerman S. (Ed.), Encyclopedia of Mathematics Education: Springer Reference (www.springerreference.com). pp. 295-299. ISBN 978-94-007-4977-1, DOI: 10.1007/978-94-007-4978-8. London, UK: Springer.

Moreno-Armella L., Hegedus S. (2014). Learning Practices in Digital Environments. In Lerman S. (Ed.), Encyclopedia of Mathematics Education: Springer Reference. pp. 353-356pp. ISBN 978-94-007-4977-1, DOI: 10.1007/978-94-007-4978-8. London, UK: Springer.

Moreno-Armella, L. (2014). Educación Matemática: del signo al píxel. Universidad Industrial de Santander. Primera Edición, ISBN: 978-607-17-2039-9, 117 páginas.

Moreno-Armella, L. (2014). Cálculo: su evolución y enseñanza. Editorial Trillas, Segunda edición. ISBN: 978-607-17-1748-1, 104 páginas.

Moreno-Armella, L. (2014). An essential tension in mathematics education. ZDM Mathematics Education, DOI 10.1007/s11858-014-0580-4. Publicado en línea 27 de abril.

Moreno-Armella, L. E. (2014). Intuir y formalizar: procesos coextensivos. Revista Educación Matemática, Número especial 25 Aniversario. Parte III: Nuevos aportes al campo de la educación matemática. 185-206. ISSN 1665-5826.

Moreno-Armella, L. & Hegedus, S. J. (2013). From Static to Dynamic Mathematics: Historical and Representational Perspectives. En S. J. Hegedus and J. Roschelle (Eds), The SimCalc Vision and Contributions: Democratizing access to important mathematics, pp. 27-46 Springer-Verlag. DOI 10.1007/978-94-007-5696-0_3.

Hegedus, S.J. and Moreno Armella, L. (2013). Intersecting Representation and Communication Infrastructures. En S. J. Hegedus, and J. Roschelle, (Eds), The SimCalc Vision and Contributions: Democratizing access to important mathematics, pp. 47-64. Springer. DOI 10.1007/978-94-007-5696-0_4.

Hegedus, S.J., Moreno, L., Dalton, S. et al. (2013). Impact of Classroom connectivity on Learning and Participation. En S. J. Hegedus, and J. Roschelle, (Eds), The SimCalc Vision and Contributions: Democratizing access to important mathematics, pp. 203-232 Springer-Verlag.

Santos-Trigo, M. y Moreno-Armella, L. (2013). Sobre la construcción de un marco conceptual en la resolución de problemas que incorpore el uso de herramientas computacionales. En M.T. Rojano (Coord.). Las tecnologías digitales en la enseñanza de las matemáticas. 2013. Editorial Trillas, ISBN: 978-607-17-1386-5:69-81. Invitación de la editorial a prepara la segunda edición.

Moreno-Armella, L.E. & Santos-Trigo, M. (2013). Introduction to International Perspective on Problem Solving Research in Mathematics Education. The Mathematics Entusiast, 10 (1&2), 3-8. ISBN 1551-3440.

Moreno, L. (2013). Intuición y Rigor: Una Danza Interminable. Experiencias y Reflexiones sobre el Cálculo y su Enseñanza (Handbook on Calculus and its Teaching), editorial Pearson. F. Pluvinage & A. Cuevas (Eds).

Moreno, L. (2012). La intuición y la estructura orígenes de la geometría hiperbólica. Mixba.al Rev. Met. De Mat. III (1), 9-24.

Sandoval Cáceres, I. y Moreno Armella, L. (2012). Tecnología Digital y Cognición Matemática: Retos para la educación. Horizontes Pedagógicos, 14 (1), 21-29. ISSN 0123-8264.

Hegedus, S.J. & Moreno-Armella, L. (2011) The Emergence of Mathematical Structures. Educational Studies in Mathematics (77), 369-388. DOI 10.1007/s10649-010-9297-7.

Hegedus, S.J. & Moreno-Armella, L. (2010). Accomodating the instrumental genesis framework with dinamyc technological environment. For the Learning of Mathematics, 30 (1), 26-31.

Imaz, C. y Moreno, L. E. (2010). La Génesis y la Enseñanza del Cálculo. Las trampas del rigor. Editorial Trillas, Primera edición. ISBN: 978-607-17-0676-8, 100 páginas.

Moreno, L. & Sriraman, B. (2010). Symbols and Mediation in Mathematics. In B. Sriraman & L. English (Eds.) Theories of Mathematics Education: Seeking New Frontiers. Springer. 211-232. DOI 10.1007/978-3-642-00742-2-22.

Hegedus, S. & Moreno, L. (2009). Intersecting Representation and Communication Infrastructures. ZDM, The International Journal of Math Education, 4.

Moreno, L. & Hegedus, S. (2009). Co-Action with Digital Technologies, ZDM, The International Journal of Math Education, 41, 505-519, DOI 10.1007/s11858-009-0200-x.

Moreno, L. & Santos, M. (2008). Democratic access and use of powerful mathematics in an emerging country. In Handbook of International Research in Mathematics Education, 2nd edition; L. English (ed). pp. 319-351, chapter 14th. Routledge, Taylor & Francis. ISBN 0-8058-5875.

Moreno, L & Hegedus, S. (2008). Analyzing the impact of dynamic representations and classroom connectivity as participation, speech and learning. In Semiotics in Mathematics Education, epistemology, history, classrooon and culture. Sense Publishers, Holanda. ISBN 978-90-8790-595-8.

Kaput, J., Blanton, M. & Moreno, L. (2008). Algebra from a symbolization point of view. En Álgebra in the Early Grades, L. Erlbaum, New York. ISBN 978-0-8058-5472-5.

Moreno, L.; Hegedus, S. & Kaput, J. (2008). From Static to Dynamic Mathematics: Historical and Representational Perspectives. Educational Studies in Mathematics, 68 (2), 99-112.

Moreno,L., Sriraman, B. & Waldegg, G. (2006). Mathematical Objects and the Evolution of Rigor. Mediterranean Journal for Research in Mathematics Education, 5 (1), 17-28.

Moreno, L. & Kaput, J. (2005). Aspectos Semióticos de la Evolución Histórica de la Aritmética y el Algebra. En Alvarado, M.& Brizuela, B. (Eds.) Haciendo Números México, Barcelona, Paidós, 31-49. ISBN 968-853-594-X.

Moreno, L. & Sriraman,B. (2005). Structural stability and dynamic geometry: Some ideas on situated proofs. International Journal of Mathematical Education (ZDM), 37 (3), 130-139. ISSN: 1863-9690 (Print) 1863-9704 (Online)

Moreno, L. & Sriraman, B. (2005). The articulation of symbol and mediation in math education. International Journal of Mathematical Education (ZDM), 37 (6), 476-486.

Moreno, L. & Waldegg, G. (2004). Aprendizaje, matemáticas y tecnología: una visión integral para el maestro. Editorial Santillana. ISBN 970-29-1198-2.


© Copyright 2019 Departamento de Matemática Educativa - Cinvestav, IPN
Av. Instituto Politécnico Nacional 2508, Col. San Pedro Zacatenco 07360
México, Ciudad de México
E-mail: matedu@cinvestav.mx Teléfonos: (52) + (55) - 57.47.38.15

Términos de Uso | Contacto